пятница, 26 декабря 2014 г.

Анонс з уроків історії з патріотичного виховання школярів



 Анонс з уроків історії з патріотичного виховання школярів.
Підготувала: вчитель історії Васильєва Т.С. 
 Одним  з головних завдань навчально-виховного процесу в школі є проблема патріотичного виховання школярів, яка набуває особливої актуальності у зв’язку з загальновідомими подіями сьогодення. Тому розробка та впровадження уроків патріотичного виховання з обов’язковим використанням сучасних технологій має стати пріоритетним напрямком виховної роботи педагогів.
Особливу роль у цьому процесі мають взяти на себе вчителі історії як найкращі знавці минулого Батьківщини, славетних сторінок її історії та традицій. Саме вони, як творча, інтелектуальна еліта нації, мають сприяти розвитку національної самосвідомості, відроджувати українську мову, культуру та традиції, популяризувати їх та нести в маси.
Саме з цією метою вчитель історії Васильєва Т.С. розробила серію уроків патріотичного виховання, сценарій одного з яких з теми: «Захист інформаційного суверенітету України та інформаційна безпека дітей і молоді» запропоновано до вашої уваги.





                                        КЗ ЗСЗШІ «Джерело»

















Відкритий урок з теми: «Захист інформаційного суверенітету України та інформаційна безпека дітей і
молоді».










                                               Підготувала: вчитель історії Васильєва Т.С.
















Запоріжжя 2014


Захист інформаційного суверенітету України та інформаційна безпека дітей і

молоді 
Мета: навчити дітей критично аналізувати інформацію, робити висновки щодо її достовірності; не допускати національної ворожнечі та проявів неповаги до суверенітету України; прикладати якомога більше зусиль до захисту прав на інформаційний простір, вільний від матеріалів, що становлять загрозу фізичному, інтелектуальному, морально-психологічному стану дітей.

Підготували: -сценарій та проведення уроку - Васильєва Т.С.

-консультативна та ІКТ допомога - Сапальова Н.Г.
-   відеоматеріали та мультимедійне забезпечення - Жук О.А.
-  театралізована постановка - Конограй І.В.
-  декламування віршів про Україну - Засоріна О.В.
-   сурдопереклад -ЖовтякГ.К.
Обладнання: історичний літопис; вірші про Україну; відеоматеріали; вистава «Одна баба сказала»; ІКТ, мультимедійне забезпеченім.
Хід уроку:
       Діти, сьогодні ми зібралися разом, щоб провести урок з теми: «Захист інформаційного суверенітету України та інформаційна безпека дітей і молоді».
Сподіваюсь, що по завершенні цього уроку ви станете критично осмислювати той величезний потік інформації, що тисне на вашу свідомість з усіх сторін. Ви навчитеся відрізняти правдиву інформацію від неправдивої, перевіряти її, і, таким чином, зможете уникнути маніпулювання вашою свідомістю та захистите себе від непотрібної інформації, яка може нанести непоправної шкоди вашому психічному здоров’ю.
II   . ІСТОРИЧНИЙ ЛІТОПИС. (Розповідь вчителя)
Давайте зараз з вами звернемося до історії становлення нашої української держави. Достовірність даної інформації ви можете перевірити в підручнику з історії України, що затверджений Міністерством освіти.
Так, 1187 року в стародавньому Іпатіївському літописі вперше згадується назва «Україна» у значенні «окраїна», «край» і стосувалась вона території держави східних слов’ян,  яка мала назву «Київська Русь» ( карта «Київської Русі» на екрані)                                               
Тож Київська Русь і була першим державним утворенням на території України.
Після того, як Київську Русь зруйнували монголо-татари, українські землі протягом кількох століть перебували під владою інших держав: Польщі, Угорщини, , Московського царства та Кримського ханства. (фото «Монголо-татари»)
У XVII ст., під час національно-визвольної війни, Запорізькі козаки на чолі з Богданом Хмельницьким за підтримки всього українського народу на деякий час вибороли незалежність та утворили козацьку українську державу - Гетьманшину. але  в оточенні більш сильних держав не змогли її зберегти. (Карта України у XIXст..).  І знову Україна була розділена між двома імперіями: Російською та Австрійською.
Цей поділ змусив українців воювати ( фото І Світової війни) один з одним під час Першої світової війни.
(Карта СРСР) Тільки за часів Радянського Союзу більшість українських земель була зібрана в єдину державу УРСР. А в 1991 році, після розпаду СРСР, Україна, нарешті, здобула незалежність:

(Фото «Парад до Дня незалежності») 24 серпня народ України святкує День незалежності.
У 1996 році була прийнята Конституція України, яка закріпила статус України як суверенної єдиної незалежної держави. Була створена державна символіка України:
Герб, Прапор, Гімн. (Фото державної символіки)
Ми любимо нашу Україну. Ми поважаємо нашу державну символіку. Ми - українці! Слава Україні!
IV   . Слово вчителя. Наша держава заслуговує на повагу і любов, тож давайте вшануємо її і заспіваємо всі разом Гімн України. (Виконується Гімн у супроводі відео та сурдоперекладу).
Діти, ви всі знаєте, що відбувається у нашій країні. На вас з усіх боків ллється потік різноманітної, але в основному негативної інформації. І ми, дорослі, всіма силами хочемо захистити вас від цього негативу, щоб зберегти вам  психічне здоров’я і зробити ваше дитинство щасливим.
А зараз подивіться на екран і зробіть для себе висновок: яким ви хочете бачити цей світ: похмурим чи яскравим? Що ви хочете бачити: щасливих людей чи війни? (Демонструється відео-фото «негатив - позитив»)
Подумайте, чи потрібен вам весь той негатив, який так намагаються нав’язати телебачення, радіо, інтернет? Навчіться обирати ту інформацію, яка налаштовує вас на оптимістичне життя: любов, добро, уважність та доброзичливість до оточуючих вас людей.
Ще дуже важливий момент: скажіть мені, а чи можна вірити всьому тому, що ви чуєте та бачите? Герої сценки з відомого твору М.В.Гоголя «Вечори на хуторі біля Диканьки» як ніхто краще зможуть допомогти вам у вирішенні цього питання (Сценка про «смерть» Вакули).
V   . Підведення підсумків. А тепер дайте відповідь на такі питання:
-         Чи можна вірити всьому, що чуєте та бачите?
-         Чи потрібно перевіряти почуте й побачене через інші джерела?
-         Чи треба слухати ту інформацію, яка закликає до війни та ненависті до людей, нашої держави?
-         Чи вартий ваш душевний спокій негативної інформації?
Тож, діти, закликаю вас“? Обирайте тільки ту інформацію, яка не шкодить вашому
психічному здоров’ю; будьте розумними і уважними; не вірте всьому тому, що чуєте та бачите; перевіряйте інформацію, користуючись різними джерелами; відкидайте негативну інформацію, яка закликає вас до ненависті, ворожнечі, руйнування, війни.
Будьте поміркованими та уважними! Бережіть свої нерви та психічне здоров’я! Дякую за увагу!
Відео «Дружба народів» з пісенним супроводом та сурдоперекладом.





 

Комментариев нет:

Отправить комментарий