« Активізація пізнавальної діяльності учнів з історії та
правознавства на уроках та в позаурочний час шляхом використання інноваційних
методів навчання ».
МО вчителів історії та права Шевченківського
району
26.10.16. на
базі школи № 95 відбулося РМО вчителів історії та права з теми:
«
Активізація пізнавальної діяльності учнів з історії та правознавства на уроках
та в позаурочний час шляхом використання інноваційних методів навчання ». В цьому заході прийняла участь вчитель історії нашого закладу Васильєва Т. С.
На засіданні були розглянуті питання основних проблем сучасного вивчення
історії у школах .
Учасники
засідання відмітили, що перевантаження програми та незрозумілість оцінок
історичних концепцій призводить до втрачання учнями інтересу до вивчення
історії. Тож головною проблемою у вивченні історії є необхідність навчити учнів
мислити, зацікавити їх вивченням предмету та активізувати їх пізнавальну
діяльність.
У даному випадку були запропоновані наступні шляхи стимуляції пізнавальних
інтересів учнів:
ü
Доступність та врахування вікових особливостей.
ü
Реалізація принципу новизни навчального матеріалу.
ü
Використання елементів історизму.
ü
Відкриття нового у відомому.
ü
Показ досягнень сучасної науки.
ü
Обґрунтування практичного значення знань.
ü
Використання елементів гри, творчих завдань.
ü
Використання краєзнавчого матеріалу.
Тож виникло питання: як зробити навчальний процес творчим
та результативним? І тут на допомогу творчому вчителю, діяльність якого
спрямована на учня та його активну участь у навчальному процесі, в нагоді
стають незмінні помічники, а саме:
ü
Інтерактивні методи навчання.
ü
Творчі завдання.
ü
Створення проблемно-пошукових ситуацій в процесі навчання.
ü
Позаурочна та позашкільна діяльність.
ü
Використання дидактичних ігор в процесі навчання.
ü
Використання цікавих матеріалів (кросвордів, чайнвордів, історичних чи
правових задач тощо).
ü
Залучення учнів до участі у різноманітних конкурсах.
Всі учасники РМО відзначили, що урок історії має бути насиченим, цікавим,
що, безперечно, залежить від підготовки вчителя, а мотивація навчальної
діяльності пов’язана з позитивними емоціями, які отримають учні на уроках
історії та права. Таким чином, вчитель досягне
своєї мети: відбудеться активізація пізнавальної діяльності учнів та зросте
інтерес до вивчення історії, а, відповідно, підвищиться результативність
навчання.
Автор статті : вчитель історії
Т.С.Васильєва.
Рекомендовано на блог МО
вчителів
історико-гуманітарних дисциплін.
Комментариев нет:
Отправить комментарий