понедельник, 31 октября 2016 г.

« Активізація пізнавальної діяльності учнів з історії та правознавства на уроках та в позаурочний час шляхом використання інноваційних методів навчання ».
МО вчителів історії та права Шевченківського району


26.10.16. на базі школи № 95 відбулося РМО вчителів історії та права з теми:
« Активізація пізнавальної діяльності учнів з історії та правознавства на уроках та в позаурочний час шляхом використання інноваційних методів навчання ».  В цьому заході прийняла участь  вчитель історії нашого закладу Васильєва Т. С.
   На засіданні були розглянуті  питання основних проблем сучасного вивчення історії у школах .
Учасники засідання відмітили, що перевантаження програми та незрозумілість оцінок історичних концепцій призводить до втрачання учнями інтересу до вивчення історії. Тож головною проблемою у вивченні історії є необхідність навчити учнів мислити, зацікавити їх вивченням предмету та активізувати їх пізнавальну діяльність.
     У даному випадку були запропоновані  наступні шляхи стимуляції пізнавальних інтересів учнів:
ü    Доступність та врахування вікових особливостей.
ü    Реалізація принципу новизни навчального матеріалу.
ü    Використання елементів історизму.
ü    Відкриття нового у відомому.
ü    Показ досягнень сучасної науки.
ü    Обґрунтування практичного значення знань.
ü    Використання елементів гри, творчих завдань.
ü    Використання краєзнавчого матеріалу.
   Тож виникло  питання: як зробити навчальний процес творчим та результативним? І тут на допомогу творчому вчителю, діяльність якого спрямована на учня та його активну участь у навчальному процесі, в нагоді стають незмінні помічники, а саме:
ü    Інтерактивні методи навчання.
ü    Творчі завдання.
ü    Створення проблемно-пошукових ситуацій в процесі навчання.
ü    Позаурочна та позашкільна діяльність.
ü    Використання дидактичних ігор в процесі навчання.
ü    Використання цікавих матеріалів (кросвордів, чайнвордів, історичних чи правових задач тощо).
ü    Залучення учнів до участі у різноманітних конкурсах.
    Всі учасники РМО відзначили,  що урок історії має бути насиченим, цікавим, що, безперечно, залежить від підготовки вчителя, а мотивація навчальної діяльності пов’язана з позитивними емоціями, які отримають учні на уроках історії та права. Таким чином, вчитель досягне  своєї мети: відбудеться активізація пізнавальної діяльності учнів та зросте інтерес до вивчення історії, а, відповідно, підвищиться результативність навчання.

Автор статті : вчитель історії Т.С.Васильєва.
Рекомендовано на блог  МО вчителів історико-гуманітарних дисциплін.


Комментариев нет:

Отправить комментарий